Na een aantal jaren naar klassieke muziek te hebben geluisterd, blijft Rachmaninoff een van mijn favorieten. De eerste keer dat ik zijn symfonieën (1-3) hoorde, was ik niet bijzonder onder de indruk en gaf ik de voorkeur aan zijn solowerken voor piano (met name preludes + etudes-tableaux). Na zijn symfonieën opnieuw te hebben beluisterd, ben ik echter tot de overtuiging gekomen dat de beroemde mislukking die zijn eerste was, niet alleen zijn beste symfonie is, maar ook een van de beste die ik van een "romantische" componist heb gehoord.
Ik kan me voorstellen dat een groot aantal mensen hier het niet gehoord zullen hebben, tenzij ze liefhebbers van Rachmaninoff zijn, aangezien er weinig opnames zijn, maar wat vinden degenen die zijn eerste symfonie hebben gehoord ervan?
Ik besef dat het zijn onvolkomenheden heeft, maar ik vind het nog steeds een meesterwerk en ontdekte onlangs dat sommige critici het nu ook zijn beste vinden. Elke reactie wordt zeer gewaardeerd.
Ik kan me voorstellen dat een groot aantal mensen hier het niet gehoord zullen hebben, tenzij ze liefhebbers van Rachmaninoff zijn, aangezien er weinig opnames zijn, maar wat vinden degenen die zijn eerste symfonie hebben gehoord ervan?
Ik besef dat het zijn onvolkomenheden heeft, maar ik vind het nog steeds een meesterwerk en ontdekte onlangs dat sommige critici het nu ook zijn beste vinden. Elke reactie wordt zeer gewaardeerd.